Tijd om naar huis te gaan

16 augustus 2016 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Na 3 fantastische weken is het tijd om weer naar huis te gaan. We pakken onze koffers weer netjes in en hebben zelfs nog wat ruimte over. Dat is handig voor de souvenirs. We laden de koffers voor de laatste keer in de bus en dan stappen we in. We rijden via Galle, een oud Hollands fort, hier maken we nog een wandeling over de oude vestingsmuur rijden nog een rondje en shoppen nog even wat souvenirs bij elkaar. Omdat er mensen mee lezen kan ik nog niet verklappen wat. Voor ons zelf heb we een batik strand tafereel gekocht. Past wel goed bij ons. We rijden langs het voormalig Hollands ziekenhuis en de Hollands gereformeerde kerk en dan gaan we op weg naar Samman zijn huis. Samman heeft voor Mart nog een verrassing geregeld. De zoon van Samman staat zo'n 2 km voor zijn huis te wachten in de tuktuk. Speciaal voor Mart geregeld. Roos wil ook graag mee rijden dus zij stappen met zn 2e over. Toch aardig van Samman. We worden ontvangen door zijn vrouw met een knuffel. ( echt iets voor Lisa) ook zijn dochter is thuis en 2 dochters van zijn broer zitten verlegen op de bank. Voor ons wordt de tafel gedekt. Het mooie servies wordt op tafel gezet en het bestek wordt tevoorschijn gehaald. We krijgen tonijn,garnalen, calamaris, noodles, rijst, eieren en papadam voor geschotelt. Heerlijk gegeten. We voelde ons wel even een koningsgezin. We mochten nog net zelf onze handen wassen en onze mond afvegen. Alles werd gedaan. Na wat eten en geklets was het tijd voor de foto sessie. Even een kiekje voor het boek. Met Samman en zijn gezin op de foto, mart in de tuktuk, roos in de tuktuk en zo zijn er nog wat plaatjes geschoten. Leuk om Sammans huis en gezin gezien te hebben. Toen was het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Nog 3 uurtjes rijden en dan zit ons rondje Sri Lanka erop! Wat een leuk land, lieve mensen en een mooie natuur. We hebben er van genoten.

1. Esmeralda:
    17 augustus 2016
    Wat jammer dat de reis er al weer op zit... Maar wat een fantastische verhalen en een geweldig avontuur hebben jullie beleed in dat fantastisch mooie land. Leuk dat ik zo onze reis weer kon her beleven. De laatste dag Is ook op een hele leuke traditionele manier afgesloten. Wat leuk om eens in de keuken van iemand anders te kijken dan ben je echt heel dichtbij de mensen geweest. Een ervaring om nooit meer te vergeten. Nu weer terug naar Nederland. Hopelijk hebben jullie een goede vlucht en komen jullie weer veilig aan in Nederland. Over een half jaar kom ik graag jullie fotoboek bewonderen.