Surfdude

15 augustus 2016 - Matara, Sri Lanka

Mart zijn wens gaat in vervulling! Hij gaat leren golfsurfen. 7:30 wekker 8:00 ontbijt en 8:30 op naar weligama daar zijn de rustige golven voor de beginners. Lisa heeft last van een vrouwelijk ongemak dus ben ik solidair en blijf met haar aan de kant. Wij maken de blooper filmpjes en foto's wel!
Mart, Roos en Menno hebben er zin in. Ze krijgen uitleg over het peddelen en hoe ze in 3 stappen op hun board moet gaat staan. Eerst goed liggen navel in het midden van de plank dan één been optrekken en zo dicht mogelijk in het midden van de plank proberen te zetten. Dan kont omhoog handen op de plank laten staan en andere voet tussen je handen zetten( zonder jezelf een knietje te geven). Op het land gaat het goed. Nu plank pakken en het water in. Er gaan 2 instructeurs mee. Roos doet het verrassend goed. Ze beweegt snel en staat binnen een tel op haar plank. Mart heeft iets meer moeite. Als hij staat heeft hij moeite zijn balans te houden. Maar oefenen helpt. Na een uur op af op af heeft hij het een beetje door. Menno doet ook flink zijn best. Maar je ziet dat lang zijn niet voordelig is bij golfsurfen. Als hij staat verliest hij vaak zijn evenwicht. Af een toe heeft hij een goede balans gevonden en surft dan lekker een stukje mee op de golven. Gaaf om te zien. Na 1,5 uur zijn de surfers bekaf. Tijd voor een pauze. Lisa en ik hebben intussen bij een klein tokotje wat drinken gehaald. Met een rood hoofd, moe en geschaafd genieten we van een koude Sprite. Mart en Roos gaan nog even proberen. Maar de fut is er uit. We gaan lekker rotty eten en dan relaxen bij ons verblijf. Kids liggen de hele middag in het zwembad en wij lezen een boek, die moet nog wel even uit voor de vakantie!! Lekker dagje die we afsluiten met eten in een restaurantjes verderop. Caribian café heet het restaurant, volgens mij zitten we aan de Indische oceaan en niet in Caribisch gebied. Eten is lekker maar niet heel veel. Morgen een ander tentje uitproberen.

1. Esmeralda:
    17 augustus 2016
    Ik weet niet wat leuker Is zelf te golf surfen of de blooper filmpjes te maken. Maar ik denk dat aan de kant zitten ook erg vermakelijk Is geweest. Wat leuk dat mart zijn wens in vervulling Is gegaan en dat Is ook echt iets voor hem. Het Is dus niet iets makkelijker voor hem daar hij ook op de skateboard staat blijkbaar. Volgende zomer zit mart dus steeds in hargen met zijn surf board te oefenen zeker.
    Na zo'n dagje kan me voorstellen dat je wel moe bent en een heerlijk maaltijd aan het strand gaat er dan natuurlijk zeker in.
    En tja gras Is altijd groener bij de buren niet waar dus dan Is het niet zo spannend om er indian café van te maken.