Oude tijden, veel apen en een olifant op de weg.

29 juli 2016

De dag is iets anders verlopen in plaats van tuk tuk rijden zijn we met Samman, onze chauffeur, terug in de tijd gegaan. De tijd dat koning hutsefluts een groot verblijf bezat, waar queen Elisabeth van Engeland nog wel eens verbleef. Helaas hebben koning hutsefluts en "the queen" elkaar nooit ontmoet. Er zat zo'n 1000 jaar tussen hun regeerperiode. In het museum hebben we kunnen zien hoe de diverse paleizen en tempels eruit hebben gezien. Helaas zijn van veel gebouwen alleen de contouren nog zichtbaar. Tussen de resten van de gebouwen zijn overal apen te vinden. We beginnen er al aan te wennen dat het niet zo bijzonder is hier. In Nederland hebben we konijnen plagen en hier apen plagen. Gelukkig zijn er nog wat Boeddha tempels bewaard gebleven en ook een aantal mooie Boeddha beelden. Hier kregen we van een oude Sri Lankaan een boeddhistische wijze les. Respect voor je moeder, zij heeft je gedragen en gevoed. Helemaal mee eens! Hopelijk hebben Lisa, Mart en Roos ook goed geluisterd. Na deze culturele tour weer terug naar de hangout. Onderweg in de verte aan de rand van het meer een kudde olifanten gespot die zochten verkoeling aan het water. Even verderop was één mannetjes olifant die het nodig vond om het verkeer te ontregelen. Hij Wilde net oversteken op het moment dat wij langs reden. Heel gemoedelijk en zich van geen kwaad bewust stak hij rustig diagonaal en nog eens achterom kijkend de weg over. Gaaf en spectaculair om zo'n olifant zo dichtbij in het wild tegen te komen. Nou Menno zo'n kado krijg je nooit meer.

1. Esmeralda:
    30 juli 2016
    Ondanks dat de dag Is omgegooid en jullie niet in de tuk tuk hebben gezeten toch een mooie en bijzondere spectaculaire dag geweest. En die olifant kwam natuurlijk speciaal om menno persoonlijk te feliciteren met zijn verjaardag. Toch nog bezoek gekregen op je verjaardag en dan heel bijzonder bezoek ook. Hieper de piep voor menno. Hopelijk was het een onvergetelijke verjaardag.
  2. Dicken Ineke:
    30 juli 2016
    Wat geweldig dat jullie Olifanten hebben gezien en dan al die apen .
    Wij moeten echt aan Afrika denken,onze vakantie daar komt weer helemaal naar boven.
    Wat een verjaardag heb jij gehad Menno,om noooooooooooooit te vergeten.