Super ochtend.

30 juli 2016 - Kilinochchi, Sri Lanka

8:20 de wekker, 8:30 ontbijten zwemmen douchen en om 10:00 uur op weg naar de Ossenkar. Aan de kant van de hoofdweg staan de karren al klaar. De os met nekbult wordt voor de kar gespannen en in volgorde mag de zwaarste als eerste instappen. Als we allemaal zitten neemt de bestuurder plaats na 5 minuten worden de teugels aan Mart gegeven en mag hij de os besturen. Best spannend als we net een heuveltje af gaan. Licht paniekerig is het hem gelukt om de os in bedwang te houden en de kar met 2 wielen op de grond het heuveltje af te laten rijden. Na 20 min. Rijden kwamen we aan bij een meer. Hier lag een catamaran (zonder zeil) klaar. Lisa stapje elegant op en verloor haar zonnebril. Ze hiel 1 glas over!!!?? Hoe weet ik niet maar de rest verdween naar de bodem. Helaas pindakaas. We vaarde een doodlopend stukje rivier in met water lelies. De kapitein (tevens ossenkar bestuurder)stapte uit de boot en plukte 5 waterlelies. Hij bleek ook natuurkunstenaar te zijn. De stelen van de lelie werden zo gebroken dat er een ketting ontstond met als hanger de lelie. Daarna pakte hij een groot lelie blad. Sprong op de kant om 2 houtjes te zoeken en vouwde van het blad een ware jack sparrow lelie hoed. Onderweg ook nog wat lotus bloemen tot roosjes gevouwen. Erg leuk. De catamaran werd naar de kant gestuurd en Lisa liep elegant over de wankele plank in de prut tot haar enkels. Het is haar geluksdag:( nog!! Gelukkig is de ossenkar bestuurder catamaran kapitein en natuurkunstenaar ook volleert schoenenwasser. Na een klein stukje lopen lang uienvelden en teakbomen kwamen we bij een hutje waar 2 dames al druk bezig waren met de lunch. De rijst werd met een grote vijzel ontdaan van zijn schil. Daarna werd er sambal gemaakt van tomaat,ui,limoen,kokos en peper. Best pittig maar wel lekker. De vis werd gefrituurd. Er waren boontjes, rabi, linzencurry, komkommer, groene spinazie achtige groente, gefrituurde pannenkoeken. Een heerlijke traditionele lunch wat we met onze handen moesten eten. Als toetje was er nog ananas en banaan. Super lunch. Na de lunch werden we opgehaald met een tuk tuk. Gaaf!! Mart wil er wel 1 mee naar huis. Helaas past hij niet in zijn koffer. Samman zette ons om 13:00 uur weer af bij de hangout. Nu genieten we van het zwembad en ons boek. Heerlijk dagje zo.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dicken Ineke:
    30 juli 2016
    Dit was zeker een super ochtend en vooral voor Mart zo op de bok spannend hoor.en voor Lisa wij hebben wel erg moeten lachen hoor,we zagen het zo voor ons gebeuren.
    sorry Lisa.
  2. Gemma:
    30 juli 2016
    Het ene verhaal is nog mooier dan het andere. Wat spannend voor Mart dat hij de ossenkar mocht besturen hij zat vast met klamme handen. De tuk tuk zou hem beter bevallen.
    Lisa de bril kwijt en in de prut dus dit was niet jou geluktsdag maar daar kun je vast een nieuwe kopen die heel bijzonder is. Morgen weer een goede reisdag en liefs xxx