Reisdag met als toetje de beklimming van de leeuwenrots.

28 juli 2016 - Dambulla, Sri Lanka

Na een goed nachtje slapen ging om 8:30 de wekker. Vandaag reizen we naar Sigiriya over een weg met hobbels en opstoppingen. Met als eerste tussen stop een yellow coconut. Heerlijk verfrissend kokosnootsap, terwijl ik niet eens van kokos hou. De sap van de gele kokosnoot smaakt niet naar kokos en is volgens de chauffeur goed voor de maag. Dat is wel prettig voor Menno en mij, we hebben beide last van rommel darmen. Details zal ik niet beschrijven. In Dambulla eten we in een vrij westerse eetschuur. Advies van de chauffeur. We moeten elkaar nog iets beter leren kennen. Wij zijn niet zo van de eetschuren maar meer van de kleine restaurants! Nog een half uurtje rijden naar de leeuwenrots. Eindelijk op plaats van bestemming is het intussen al 16:00 uur. Goed temperatuurtje om een rots de beklimmen! Het zijn smalle treden en trots en voldaan kan ik melden dan er van de 5 toch 3 de top hebben behaald. De meiden hadden het warm en waren moe dus zij zijn in de schaduw blijven zitten tot wij weer terug waren van de top. Gelukkig stond de chauffeur op de afgesproken plek op ons te wachten. Via wat zand weggetjes, die ons aan Ghana deden denken, kwamen we bij onze "hide out" weer een prachtig onderkomen in the middle of nowwhere. Snel bikini/zwembroek aan en een plons nemen in het lauwe zwembad. Toch lekker na een plakkerige dag.

1. Mia Pistor:
    28 juli 2016
    Geweldig om zo met jullie mee te kunnen genieten. Hopenlijk zijn de darmproblemen opgelost.
  2. Dicken Ineke:
    28 juli 2016
    Dat was best een drukke dag vooral dat toetje op het eind.
    Heerlijk dat er dan een zwembad is,slaap lekker en tot morgen.
    Dikke kus van ons.
  3. Gemma:
    29 juli 2016
    Jullie zitten nu in het historische gedeelte en wat een klim met de warmte super hoor.
    Menno van harte gefeliciteerd en ik probeer vandaag nog te bellen nu is het niet gelukt.Op google heb ik gezien dat er prachtige tempels, boedha's en ruïnes zijn en mooie natuur.
    In de tuk tuk zal Menno zijnbenen wel in zijn nek moeten leggen want de mensen daar zijn vast kleiner. Een hele mooi een interessante dag. Dikke kus xxx