Tempel en specerijen

3 augustus 2016 - Digana, Sri Lanka

We reizen vandaag via Dambula,waar we een 30 meter hoog gouden budha beeld bezoeken en een rotstempel zie foto's . We lopen op onze bloten voeten,lange broek aan en schouders bedekt de berg op. Achter het beeld bevindt zich de tempel. De apen krioelen om ons heen en zijn erg brutaal. De lotus bloemen die door de toeristen worden gekocht worden op de trap uit de handen getrokken en opgegeten. Daar ging het offerstuk. Boven aangekomen zijn er een aantal zalen met verschillende budha beelden en mooie wand en muurschilderingen. Na deze bewonderd te hebben op naar " the spice garden" hier had ik mij iets anders bij voorgesteld. Puur commercieel en erg duur. We werden rond geleid alle specerijen werden gekweekt voor oliën of zalfjes. We kregen een hele beschrijving mee. Welke kruiden er in welke zalf of olie zit en waar het goed voor of tegen is. In het winkeltje viel onze mond wel open. We waren gewaarschuwd maar toch. Wat was het duur. We hadden er kunnen lunchen maar dat hebben we maar niet gedaan. Samman heeft ons naar een heerlijk lokaal restaurant gereden. Hier super gegeten voor 2650 roepies klaar!! Op naar het zwembad en ons nieuwe onderkomen voor 2 nachten, Oruthota chalets.

1. Gemma:
    6 augustus 2016
    Al de apen om je heen dat lijkt mij niks. Bij de specerijentuin was wel erg commercieel dan voel je je toch bedonderd. Geniet liefs xxx