Ella en op naar het volgende verblijf.

12 augustus 2016 - Tissamaharama, Sri Lanka

Vandaag een vrij rustige dag. We hebben een wekker gezet om 8:30 maar zijn om 6:40 al klaar wakker. Lekker relax een boekje gelezen. En toen lekker ontbeten. Menno en ik lopen naar little Adams peak. Lisa Mart en Roos hebben geen zin en blijven lekker op het terras. Ze weten niet wat ze missen. Een goede reden voor hen om terug te gaan als ze later groot zijn. Wij hebben genoten van de wandeling en het super uitzicht, zie de foto's. Samman had gezegd dat de wandeling wel 2 uur zou duren, na iets meer dan een uur zaten we alweer bij de kinderen te genieten van een koud colaatje. Om 12:00 uur hadden we afgesproken om te vertrekken naar het centrum van Ella. Wat een gezellig dorpje. We lopen wat rond duiken wat winkeltjes in en scharrelen de borrel en de lunch bijelkaar. Nu naar de waterval hier gaan we onze lunch opeten. Heerlijke rotti in een rol. Vers klaar gemaakt terwijl we toekeken. Bij de waterval was het erg druk de toeristen stonden bij de waterval en de locals waren zich verderop aan het wassen. Wat een gedoe. De dames hebben een speciaal was kleedje die ze eerst over hun kleding aan trekken als een omkleedzak. Dan wurmen ze hun dagelijkse kleding uit en gaan ze onder de waterstraal staan en zepen ze zich lekker in en spoelen zich af en dan vindt de afdroog sessie plaats. Afdrogen met zo'n natte lap om je lijf is niet echt handig. Dus stukje voor stukje afdrogen en aan kleden want stel je voor de borsten moeten bedekt blijven en ook boven de knieën mag niet getoond worden. Ik ben blij dat ik thuis kan douchen. Na dit tafereel gade te hebben geslagen gaan we op weg naar onze nieuwe onderkomen. We komen in het gebied van de bananen. Hier worden ze geweekt. Hele velden vol met bananenbomen. Zo heeft iedere streek zijn eigen product. Onderweg doen we een spelletje raad de persoon die ik in mijn hoofd heb. Erg leuk. Fred van Leer komt langs, Chantal Janssen, Meester Ruud en Lisa. De reis gaat zeer voorspoedig en voor we het weten zijn we bij een groot meer aangekomen. De lotus groeit en bloeit hier volop. We rijden op boulevard langs het meer en aan de andere kant de grootste boeddhistische stuba van Sri Lanka. Deze stuba's zie je overal. In elk gehuchtje staat een beeld of een stuba. Er zijn hier 4 geloven die heel vredelievend naast elkaar leven. Het grootste deel van de bevolking is boeddhistisch, daarna komen de Hindoes, de christenen en de moslims. Met de moslima in boerka heb ik wel medelijden. Waarom de boerka zwart moet dat snap ik niet. De mannen en kinderen lopen in korte broeken en t-shirt en de vrouw zit verstopt in een zwarte tent. Maar goed een ieder heeft recht op zijn/haar geloof. Na het meer slaan we een zijweg in en hobbelen zo'n kilometer verder. Dan staan we voor het bordje Gaga Bees 2 M. Daar is de poort. Achter de poort schuilt een klein paradijsje. Een leuk resort met 9 huisjes en een klein zwembadje. De kinderen hebben hier een eigen huisje. Heel schattig met een leuke badkamer. Die wil ik thuis ook wel. Alleen de met ramen en in dak bij de douche, anders wordt het in de winter een beetje te fris.