Mierennest in het midden van Sri Lanka.

9 augustus 2016 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Op naar Kandy, het mierennest van Sri Lanka. We beginnen rustig, 9 uur ontbijten nog even zwemmen en om 12:00 stappen we weer in de bus van Samman. Mart heeft zijn plekkie in de bus gevonden. Hij zit voorin en loopt te geinen met Samman. Harry is oké in het Srilankaans. Onderweg wordt het naar de stad toe steeds drukker. Met een tour de Kandy rijden we naar het volgende verblijf. We krijgen nog een paar mooie foto plekjes te zien met uitzicht op het meer dat ooit voor koning is gegraven. Het badhuis voor de dames is nu in gebruik als politie bureau.( die moeten zwemmend naar hun bureau :)) de weg naar Kandyan Manor was niet zo gemakkelijk te vinden. Na een smalle steile weg omhoog over een hobbelige weg komen we op onze nieuwe slaapplaats aan. We worden ontvangen door Suzy en Bhathiya. Na de koffers in onze riante slaapkamers te hebben gezet zijn we met Samman naar het centrum van Kandy gereden. Hier hebben we 2 uurtjes rond gelopen naar een kleding marktje geweest waar Roos een prachtige bloemetjes plooirok heeft gekocht en Mart een Michael Jordan t-shirt. Lisa werd een beetje griegelig van al die opdringerige mannen. Geen kleding voor haar!! In de supermarkt nog wat kruiden gekocht en een ijsje. Heerlijk met dit weer. De temperatuur is overdag zo'n 30 graden maar door de wind die eigenlijk overal waait voelt het prima aan, of we beginnen er aan te wennen. Na een vers vruchtsapje en wat winkeltje te zijn ingelopen werd het weer tijd om de bus op te zoeken. De dansshow mochten we niet missen. Alle traditionele dansen werden hier getoond met als afsluiting het lopen over hete kolen. Niet heel bijzonder wel leuk om het gezien te hebben. Nu werd het tijd om de schouders te bedekken en de pijpjes van onze afritsbroeken aan te ritsen. Op naar de tempel van Kandy waar de tand van Boeddha wordt bewaard. Heel veel mensen, zowel boeddhisten als toeristen waren op het avondritueel afgekomen. De trommelaars sloegen de hele avond op hun trommels voor de rest gebeurde er weinig. De gelovige zaten boven in de tempel te bidden en brachten hun offers naar een ruimte. Vanwege file vorming en vertraging hebben we deze ruimte maar over geslagen. Na nog wat foto's te hebben gemaakt hadden we het wel weer gezien. Op naar het avondeten. Helaas zat de tip van ons reisbureau al vol. Dus op naar het volgende restaurant. Gezellig zag het er niet echt uit met de tl verlichting maar het eten was er prima! Leuk om een dagje de stad in te gaan maar ik ben blij dat we net uit de drukte slapen. Slapen viel voor Lisa vanavond niet mee. In paniek klopte ze om 23:15 op onze tussendeur. Ze kon haar beugel niet vinden. Na een snelle blik in de koffer bleek deze niet ingepakt te zijn. Morgen even een belletje plegen naar de chalet.