Zondag 7 augustus

9 augustus 2016 - Kitulgala, Sri Lanka

Op naar Kitugala via de botanische tuin waar we nog even een tussenstop maken. Hier zijn diverse planten en bomen uit verschillende werelddelen te bewonderen. Zo is er een kas met allemaal verschillende orchideeën. Er zijn heel wat soorten te bewonderen van heel uitbundig, groot en fel van kleur, tot saai, onopvallend en eenvoudig. Ook hebben ze verschillende palmboom lanen, we dachten dat we in Sri Lanka waren maar we wanen on even in Los Angeles onder de hoge palmen. Onder de palmbomen zit nog een groep apen de spelen en sommige apen eten van de vers gevallen kokosnoten, ze ruiken banaanachtig en zijn oranje van binnen, ziet er best smakelijk uit. Verderop in het park hangen er aan de bomen allemaal vliegende honden. Even in je handen klappen en de boom komt in beweging. Er zijn er een aantal die hun vleugels uitslaan en een rondje vliegend hun kunsten vertonen. Via de ficus bomen, die wij als kamerplant houden op naar een drankje. Ook de bamboes zijn hier aanwezig je hoort ze nog net niet groeien. We hebben gehoord dat ze wel 30 cm per dag groeien. Dat is wel wat voor Mart, 1 dagje maar!!! Na zo'n 2 uur in het park gelopen te hebben weer terug naar de bus voor de lunch en het laatste stukje rijden naar de rafters retreat.
We lunchen in een lokaal tentje. Pittig hoor!!! Wel lekker en we kunnen er al beter tegen dan aan het begin maar dit eten was wel erg "spicy". Even afblussen met een ijsje en dan het laatste stukje rijden. Onderweg komen we langs de theeplantages en zien we overal al raftboten, ze worden hier zelfs boven op één tuktuk vervoerd, helaas waren we te laat voor een foto. Bij ons nieuwe onderkomen krijgen we eerst een bruin vruchten sapje. Daarna worden we naar onze slaapplaatsen gebracht. Wat gaaf. Aan de woeste rivier zijn een aantal hutjes gebouwd. Het is super eenvoudig maar helemaal top. Ons hutje heeft een 2 persoons bed met klamboe nog een bed twee stoelen en een buiten badkamer. Als je effe lekker zit te kakken heb je uitzicht op de rivier. De buitendouche zal wel koud zijn maar dat maakt dit wel af. Het is één water kraan en een uitstekende steen in de muur wat als douchekop moet dienen. De bamboe rolgordijnen verborgen een prachtig uitzicht. Er zit geen glas in we slapen dus zo goed als buiten met alleen een dak boven je hoofd.